Het Australie avontuur part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pepijn & Nathalie Vaandrager- Wobben - WaarBenJij.nu Het Australie avontuur part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pepijn & Nathalie Vaandrager- Wobben - WaarBenJij.nu

Het Australie avontuur part 1

Door: Nathalie & Pepijn

Blijf op de hoogte en volg Pepijn & Nathalie

16 September 2014 | Australië, Sydney

Wat vliegt de tijd toch voorbij in 3 maanden. 3 maanden waarin ik eigenlijk voor mezelf nog niet de rust heb gevonden om uitgebreid een verhaal neer te typen. Wel, die tijd is nu aangebroken.

Onze reis is begonnen op 16 september. Een lange reis richting Australië stond gepland. Met half-lege backpacks op naar het avontuur!
Na een afscheid van vrienden en familie op Schiphol zou Cathay Pacific ons op weg helpen naar Australië.
Na een paar dagen onderweg te zijn geweest, kwamen we uiteindelijk aan in de stad. De trein genomen naar de binnenstad en toen moesten we maar het adres zoeken waar we zouden verblijven. Na een hoop geslenter in de binnenstad hadden we het huis gevonden waar we voor drie weken zouden verblijven. In het eerste opzicht een leuk huisje. Achteraf zijn de kakkerlakken nog net niet ons bed ingekropen, maar dat terzijde.

In Sydney hebben we in die drie weken veel bezocht en gedaan. Leuk was het om Rik weer te zien en om zo ver weg van huis te zijn, maar het toch een beetje als thuis te voelen.
Wat er als eerst op het programma stond was DEFQON! Een evenement waar Pepijn en ik als hardstyle liefhebbers erg naar uitkeken. Het was dan ook een dag om niet snel te vergeten! De show, de muziek, de Nederlandse artiesten die er draaiden, Om nog maar niet te vertellen dat je een dj tegenkomt in het zelfde vliegtuig. Alleen is hij de dj en wij de aanbidders van zijn muziek haha.

Na bijgekomen te zijn van dit evenement zijn we dieper Sydney in gedoken, met een wandeltocht om de geschiedenis te achterhalen. Grappig om te weten dat de herkomst van Australiërs eigenlijk niet veel soeps is. Vroeger werd Australie (afgezien van de Aboriginals die er al leefden) gebruikt om mensen gevangen te houden. Dus te bedenken dat alle Australiërs afstammen van gevangenen?! Ook is het leuk om te weten dat de Kangaroe en Emoe worden gebruikt als symbool voor dit land aangezien het dieren zijn die niet achteruit kunnen lopen en men er dus vanuit gaat dat de economie van Australie alleen maar vooruit kan gaan.

Een mannenavond stond in de eerste week in Sydney ook gepland. We zouden naar een rugby-wedstrijd gaan. Een lokale derby tussen de 'Roosters' en de 'Rabbitohs', twee belangrijke clubs in Sydney. Nog nooit zijn ik (en Pepijn) naar een rugby wedstrijd geweest, dus dat maakte de trip extra leuk! Omdat we Roosters wel leuk vonden klinken waren wij deze avond maar aanhang van de ene kant. Helaas zonder succes.

De avond erna was het tijd voor 'vrouwen-avond', wat betekende; een Mercedes-Benz Fashion Show. Als een fashion liefhebber een must om een keer naartoe te zijn geweest. Helaas ben ik er nooit aan toegekomen dit te doen tijdens de Amsterdam Fashion Week, dus er viel nog wat in te halen. Ik vond het geweldig om hierbij aanwezig te zijn, een tasje vol met gadgets te krijgen en achteraf zelfs nog een gratis fotoshoot te doen ook. Een avond waarvan ik zeker heb genoten, die we samen hebben afgesloten bij een huisfeestje van de collega's van Rik.

Ook een bezoek aan de Blue Mountains stond bij ons op de planning. Met onze bergschoenen aan (lees Nike's), hebben we een 3-uur lange tocht gelopen door het oerwoud. Stijle trappetjes bergjes, heuvels, supermooie uitzichten en loniliness stond centraal. Het is prachtig wanneer je het gevoel hebt om alleen in de 'jungle' te zijn. Naja, we waren natuurlijk met z'n 2en, maar afgezien van dat zijn we weinig wandelaars tegengekomen die de hele tocht zoals ons hebben af gelopen. Een grote vallei met mooie uitzichten kenmerkt de Blue Mountains. Eigenlijk draait het om de blauwe gloed die je boven de bergen ziet, maar helaas hebben wij die niet kunnen waarnemen.

De weken erna hebben we op ons eigen houtje nog Sydney proberen te verkennen. Uiteraard met een bezoek aan de Sky Tower, Harbour Bridge en the Opera House, waar Sydney eigenlijk om bekend staat. Dat Sydney zo westers is maakte dat ik en Pepijn ons zeker thuis voelden in deze stad en we er ook naar uitkijken om hier weer te zijn tijdens Oud & Nieuw, maar de tijd dan te kunnen doorbrengen met onze vrienden.